Blogs

Werven vanuit een sterk employer brand

Werven vanuit een sterk employer brand 1024 547 De Kleuver arbeidsmarktcommunicatie

Werven vanuit een sterk employer brand De invloed van employer brand op het aantrekken van toekomstig talent Met de krapte op de arbeidsmarkt en de vergrijzing wordt het werven van getalenteerd personeel niet alleen belangrijker maar óók moeilijker dan ooit. Om te blijven groeien als organisatie is het belangrijk om naast talenten te behouden ook…

Lees meer
candidate-persona

Maak candidate persona’s en leer wat jouw kandidaat wil

Maak candidate persona’s en leer wat jouw kandidaat wil 1024 546 De Kleuver arbeidsmarktcommunicatie

Maak candidate persona’s en leer wat jouw kandidaat wil “Vind sollicitanten die bij binnenkomst een match zijn”   Voor optimale recruitment werk je met candidate persona’s. Want je bent op zoek naar nieuwe medewerkers die echt passen binnen de organisatie. Spreek de juiste potentiële werknemers aan door je te verplaatsen in de personen. Hiervoor maak…

Lees meer

Deze 6 tools zijn onmisbaar in je arbeidsmarktcommunicatie

Deze 6 tools zijn onmisbaar in je arbeidsmarktcommunicatie 1024 512 De Kleuver arbeidsmarktcommunicatie

Deze 6 tools zijn onmisbaar in je arbeidsmarktcommunicatie Arbeidsmarktcommunicatie vraagt om innovatie. Ouderwetse benaderingen zoals saaie, lappen tekst die niet inspelen op de houding, vaardigheden en gedrag van de sollicitant, zien we nog veel te veel. Gebruik ook eens wat meer fantasie in je vacatureteksten. Laat de technologie je hierbij helpen. Deze tools helpen je…

Lees meer

Creëer waardevolle momenten voor werknemers

Creëer waardevolle momenten voor werknemers 1024 512 De Kleuver arbeidsmarktcommunicatie

Creëer waardevolle momenten voor werknemers Een geliefd werkgever zijn, oftewel een sterk werkgeversmerk, creëer je door op de juiste momenten aan personeelswaardering te doen. Daarom stelden we een handige checklist op van de belangrijke impactvolle gebeurtenissen van een medewerker. Speel jij overal op in? Verjaardagen Jubilea Vader of moeder worden. Eerste werkdag na zwangerschapsverlof Huwelijk…

Lees meer

Herken deze signalen dat jouw kandidaat geen interesse heeft

Herken deze signalen dat jouw kandidaat geen interesse heeft 1024 453 De Kleuver arbeidsmarktcommunicatie

Ook al heb je de ideale baan voor jouw kandidaat. Soms heeft hij of zij simpelweg geen interesse. Pijnlijk maar waar. Herken de signalen tijdig en verspil je tijd hier niet aan, maar ga verder in je zoektocht naar de ideale kandidaat en vaar de andere kant uit! Doe de check: Als je een afspraak…

Lees meer

Zo ben je tactisch als recruiter

Zo ben je tactisch als recruiter 1024 512 De Kleuver arbeidsmarktcommunicatie

Als recruiter ben je dagelijks bezig met het vinden van de juiste kandidaat. Maar wat zijn ze soms kritisch, hè! Want heb je de juiste match gevonden? Dan moet je soms alsnog alles uit de kast halen om de kandidaat te overtuigen dat jouw vacature echt goed matcht. Met deze tips speel jij het recruitmentspel…

Lees meer

Jouw digitale DNA

Jouw digitale DNA 1024 512 De Kleuver arbeidsmarktcommunicatie

Door jouw offline DNA online door te voeren, stijgt je employer branding Kernwaarden. Iedereen heeft ze. Bedrijven ook. Ben je al achter die van jou? Dan is het de hoogste tijd om de check te doen: Komen jouw offline kernwaarden duidelijk genoeg naar voren in het online speelveld? Elke sollicitant wil namelijk gauw genoeg een…

Lees meer

Kleur bekennen om je sollicitant te overtuigen

Kleur bekennen om je sollicitant te overtuigen 1024 512 De Kleuver arbeidsmarktcommunicatie

Wist je dat kleurgebruik óók een trigger kan zijn voor de ideale kandidaat om te reageren op jouw vacature! In tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt, zijn er geen grote investeringen nodig voor je employer branding. Juist kleine, gemakkelijk door te voeren, investeringen maken een groot verschil. Zoals de bewuste inzet van kleurgebruik. Ze zijn…

Lees meer

Denk groter dan groot met guerilla recruitment

Denk groter dan groot met guerilla recruitment 1024 536 De Kleuver arbeidsmarktcommunicatie

Zo valt je employer brand écht op! De krapte op de arbeidsmarkt neemt elke dag toe. Er is een tekort aan personeel in de zorg, techniek, ICT-ers en ga zo maar door. Daarom is het belangrijk dat het voor een kandidaat aantrekkelijk is om voor jouw bedrijf te werken. Een guerilla recruitment actie kan positieve…

Lees meer