Werven vanuit een sterk employer brand en duidelijke persona’s

VINU

Adviesbureau VINU was al enige tijd op zoek naar geschikte projectmanagers. Verschillende pogingen met werving- en selectiebureaus leverden niets op. Na uitgebreide selectierondes kreeg De Kleuver arbeidsmarktcommunicatie uiteindelijk de opdracht om jaarlijks vijf kwalitatieve junior-, medior- en senior projectmanagers te werven.

Hoe pakten we dat aan?
Op basis van uitgebreid onderzoek bedachten we een geschikt archetype voor VINU en brachten we concreet de candidate persona’s en candidate journey in kaart. Daaropvolgend ontwikkelden wij de employer brand. Hiermee was de basis gelegd voor een efficiënte kostenbesparende wervingsstrategie.

We ontwikkelden een werkenbij-site waarbij de employer brand duidelijk naar voren kwam en waarin de verschillende landingspagina’s ook gericht waren op iedere afzonderlijke persona en de bijpassende behoeften.

Middels Twitter- en LinkedIncampagnes en niche jobboards (óók ingericht met de candidate persona’s en candidate journey als uitgangspunt) zorgden wij voor relevante traffic naar de werkenbij-site. De employer brand deed vervolgens zijn werk en het geheel zorgde voor kwalitatieve sollicitaties.

dekleuver-amc-vinu-ad-1
dekleuver-amc-vinu-ad-2
dekleuver-amc-vinu-ad-3