In 3 stappen naar een sterk werkgeversmerk

    • Aantrekken van nieuw talent door het activeren van uw employer brand
    • Vermindering van werving- en selectiekosten
    • Het opbouwen en onderhouden van een talentpool voor uw organisatie

    Hoe word je een sterk werkgeversmerk?

    Een bedrijf is zo sterk als zijn werknemers. Daarom is het werven én behouden van talentvolle medewerkers zo belangrijk. Maar het vinden en vooral binden van dit talent is een vak apart. En dat vak heet recruitment. Uiteraard ondersteund door employer branding oftewel je werkgeversmerk. Medewerkers en sollicitanten zijn steeds kritischer bij het selecteren van een werkgever. Hoe zorg je ervoor dat (potentiële) medewerkers je bedrijf zien als de ideale werkgever? Employer branding is hierbij het antwoord.

    Talent aantrekken met employer branding

    Met onze unieke aanpak brengen wij de persona’s, candidate journey en de behoeften van de doelgroep in kaart. Op basis hiervan ontwikkelen wij een wervingsstrategie waarmee je jouw doelgroep één op één kunt bereiken. Wil jij óók succesvol werven vanuit een sterk werkgeversmerk? Download dan nu het gratis whitepaper ‘werven vanuit een sterk employer brand’.

    Onze referenties:

    Info Support
    logo-lantor
    logo-wenb
    logo_vinu

    Lantor
    Het internationale bedrijf Lantor was op zoek naar de invulling van twee zeer specialistische functies. Wij kregen de opdracht hiervoor zo goed en effectief mogelijk sollicitanten te werven. Binnen drie weken waren de vacatures opgevuld met de ideale kandidaten voor de functies!

    Hoe pakten we dat aan?
    Door gedegen onderzoek hebben wij de persona’s, candidate journey en de KWF’s in kaart gebracht. We ontwikkelden op basis hiervan de employer brand en ontwikkelden online- en social media campagnes om de doelgroep één op één te bereiken. Het doelgericht werven heeft Lantor veel werkingskosten bespaard. Vrijwel alle kandidaten waren geschikt voor de specialistische functies. Aan Lantor de taak om te kiezen…

    VINU
    VINU – Werven vanuit een sterk employer brand en duidelijke persona’s
    Adviesbureau VINU was al enige tijd opzoek naar geschikte projectmanagers. Verschillende pogingen met werving- en selectiebureaus leverden niets op. Na uitgebreide selectierondes kreeg De Kleuver arbeidsmarktcommunicatie uiteindelijk de opdracht om jaarlijks vijf kwalitatieve junior-, medior- en senior projectmanagers te werven.

    Hoe pakten we dat aan?
    Op basis van uitgebreid onderzoek bedachten we een geschikt archetype voor VINU en brachten we concreet de candidate persona’s en candidate journey in kaart. Daaropvolgend ontwikkelden wij de employer brand. Hiermee was de basis gelegd voor een efficiënte kostenbesparende wervingsstrategie. We ontwikkelden een werkenbij-site waarbij de employer brand duidelijk naar voren kwam en waarin de verschillende landingspagina’s ook gericht waren op iedere afzonderlijke persona en de bijpassende behoeften. Middels Twitter- en LinkedIncampagnes en niche jobboards (óók ingericht met de candidate persona’s en candidate journey als uitgangspunt) zorgden wij voor relevante traffic naar de werkenbij-site. De employer brand deed vervolgens zijn werk en het geheel zorgde voor kwalitatieve sollicitaties.

    Werven vanuit een sterk employer brand

    Vul hieronder je gegevens in en ontvang het gratis whitepaper