Maak van gerichte en structurele werving je topprioriteit

Maak van gerichte en structurele werving je topprioriteit 1024 493 De Kleuver arbeidsmarktcommunicatie

Maak van gerichte en structurele werving je topprioriteit

En verbeter je bedrijfsresultaat met werving

De Boston Consulting Group toonde aan dat er maar weinig factoren zoveel invloed hebben op de bedrijfsresultaten als HR. Organisaties die investeren in hun personeelsbeleid en werving & selectie blonken uit in hun omzet en winstmarge. Genoeg reden om door te lezen over waarom werving je topprioriteit zou moeten zijn.

Dat gerichte en structurele werving van essentieel belang is voor je bedrijfsprocessen, toonde ook Cielo aan. Uit hun onderzoek onder 400 managers in grote organisaties, bleek dat winstcijfers vele malen hoger zijn bij organisaties met een sterke recruitmentfunctie. Dat wil zeggen: 3,5 keer meer omzet en tot 20 procent meer winst.

Het positieve effect van recruitment op het bedrijfsresultaat is simpel te verklaren. Organisaties die zich richten op kwalitatief personeel werven, vinden hiermee kwaliteit en toegevoegde waarde. Goed personeel draagt bij aan hogere kwaliteit van het werk. Het draait dus allemaal om talentvol personeel.

Win talenten voor je

De krapte op de arbeidsmarkt is al lange tijd gaande en speelt in steeds meer branches. De strijd tussen organisaties om gekwalificeerde, competente werknemers te vinden die bewust voor hen kiezen als nieuwe werknemer is hevig. Hierdoor bevindt de kandidaat zich in een luxe positie, waarin hij veel keuze heeft.

Deze war for talent op de arbeidsmarkt is dé reden om te investeren in effectief en structureel recruitment. Want het vinden van personeel an sich is niet moeilijk, de uitdaging zit hem in het vinden van de échte toppers. Zij willen méér dan alleen een vacature. Weet jij hen te overtuigen met jouw verhaal, jouw uitstraling en communicatie? Dan win jij de strijd.

Overtuig het toptalent en je wint de strijd.

Goed team, goede klanten

Jouw team bepaalt jouw bedrijfskwaliteit. En je kwaliteit bepaalt het succes. Gekwalificeerde, goede werknemers werven is één. Maar je wilt natuurlijk niet dat het team na al die inspanningen de organisatie weer via de achterdeur verlaat. Focus je óók op het behouden van het huidige team. Denk hierbij aan talentontwikkeling, het bieden van kansen binnen je organisatie en peil de werknemerstevredenheid. Met een structureel recruitment- en personeelsbeleid zorg je voor een stabiel, sterk en tevreden team en daarmee ook voor mooie klanten. Want A-merken doen zaken met A-merken.

Ben jij klaar voor de weg naar de top? Zorg voor een stabiel, sterk en tevreden team met een mooi klantenbestand als resultaat.

De partner voor jouw werkgeversmerk

De Kleuver arbeidsmarktcommunicatie helpt je bij het ontdekken van je werkgeversmerk. Het verwoorden van je kracht, vanuit de kern. Wij gieten dat in een onderbouwd en concreet arbeidsmarktcommunicatieplan. En realiseren de meest ideale middelenmix waarin branding en recruitment elkaar perfect aanvullen. Hoe we dat doen? Klik hier.

“The secret of getting ahead is getting started.”

Spijker je kennis bij met onze updates: