De 4 onderdelen van een effectieve wervingsstrategie toegepast op het onderwijs

  • De rol van de employer brand in het aantrekken van nieuw onderwijstalent
  • Het nut van gericht één op één werven
  • Hoe je een talentpool opbouwt en onderhoudt voor jouw organisatie

Het personeelstekort binnen het onderwijs te lijf

Het lerarentekort is in Nederland een hardnekkig vraagstuk, met name voor bepaalde vakken en opleidingen in de bètatechniek. Scholen kunnen vacatures moeilijk vervullen en dat zorgt ervoor dat er zich binnen onderwijsrecruitment een ‘war of talent’ afspeelt. Onderzoek toont daarentegen aan dat 40% van de beroepsbevolking interesse heeft in een baan binnen het onderwijs. Waar gaat het mis?

Een vernieuwde kijk op onderwijsrecruitment

De vraag die elke onderwijsrecruiter op dit moment heeft is: ‘Hoe vind je op een effectieve en snelle manier de juiste docent?’ Onze unieke aanpak, bestaande uit vier elementen, biedt uitkomst. Met onze aanpak brengen wij de persona’s, de candidate journey en de behoeften van de doelgroep in kaart. Op basis hiervan ontwikkelen wij een wervingsstrategie waarmee je jouw doelgroep één op één kunt bereiken. Wil jij óók succesvol werven? Download dan nu het gratis whitepaper ‘De 4 onderdelen van een effectieve wervingsstrategie’.

Ontwikkel een effectieve wervingsstrategie voor het onderwijs

Vul hieronder je gegevens in en ontvang het gratis whitepaper




RTC Groningen RTC Groningen is een samenwerkingsverband van veertien schoolbesturen. Ze hebben een duidelijk missie: het lerarentekort opvullen in de regio Groningen. Wij kregen de vraag om hen hierbij te helpen. Een brede vraagstelling, waar het 4-stappenmodel uiterst goed tot zijn recht komt. Hoe pakten we dat aan? Na alle processen binnen de organisatie in kaart te hebben gebracht, pasten wij onze 4-stappen methode toe. Dit heeft geleid tot een sterke employer brand, uitwerking van persona’s en candidate journeys. Hiermee is de basis gelegd voor een efficiënte kostenbesparende wervingsstrategie.

Ontwikkel een effectieve wervingsstrategie voor het onderwijs

 

Ontvang het gratis whitepaper